Zapytanie ofertowe- wybór instytucji zarządzającej i prowadzącej PPK
Pawłowiczki, dnia 18.12.2020r.
Zapytanie ofertowe
Przedmiot zamówienia:
Wybór instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK)
|
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Magnoliowa 3
47-280 Pawłowiczki
Tel. 77 487 42 43
Adres e- mail: gops_pawlowiczki@k-k.pl
|
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowe, zwanego dalej „zapytaniem”, do którego nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019r., poz. 1843 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp”.
2. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji, jawności i przejrzystości.
|
- Nazwa postępowania nadana przez Zamawiającego: Wybór instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK).
- Znak postępowania: GOPS.26.32.2020
- Przedmiotem zamówienia jest wybór instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe dla Zamawiającego zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszym Zapytaniu oraz na zasadach określonych w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych ( Dz. U. z 2020 r., poz. 1342), zwanej dalej „Ustawą o PPK”.
- Warunki zamówienia:
- Zapewnienie przez Wykonawcę wsparcia w procesie wdrożenia PPK w tym:
- Przeszkolenie wskazanych przez Zamawiającego pracowników z zakresu zasad i obsługi administracyjnej PPK.
- Wsparcie formalno- prawne związane z wdrożeniem PPK w tym:
- Przygotowanie pełnej dokumentacji i wzorów dokumentów dotyczących PPK w wersji papierowej i elektronicznej.
- Uruchomienie, wdrożenie i bieżąca obsługa PPK w tym:
- Dedykowany koordynator/ opiekun do współpracy z Zamawiającym,
- Platforma internetowa i infolinia do bieżącej obsługi uczestników PPK,
- Niezbędne wsparcie przy dostosowaniu programu kadrowo- płacowego Kadry i Płace ( firmy Wolters Kluwer) posiadanego przez Zamawiającego,
- Aplikacja dla Zamawiającego do zarządzania PPK drogą elektroniczną.
- Informacje o Zamawiającym
Zamawiający informuje, że na dzień 1 grudnia 2020r. zatrudnia 11 pracowników o następującej strukturze wiekowej:
Data urodzenia |
Ilość pracowników |
|
|
1949-1967 |
|
|
1968-1972 |
|
|
1973-1977 |
|
|
1978- 1982 |
|
|
1983- 1987 |
|
|
1988- 1992 |
|
|
Razem |
|
- Nazwa i kod według Wspólnego Słownika Zamówień ( CPV):
66131100-8 Usługi inwestycji w fundusze emerytalno- rentowe
|
Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
- Zawarcie umowy o zarządzanie PPK w terminie do dnia 26 marca 2021r.
- Zrealizowanie postanowień zawartych w rozdziale III pkt.4 „Warunki zamówienia” w terminie do dnia 26 marca 2021r.
- Zawarcie umowy o prowadzenie PPK nie później niż do dnia 10 kwietnia 2021r.
|
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych.
|
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:
- Spełniają warunki określone w Ustawie o PPK,
- Posiadają uprawnienia do wykonania określonych prac lub czynności, jeżeli przepisy nakładają taki obowiązek,
- Dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem technicznym i zasobami ludzkimi do wykonania oferowanych usług,
- Znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie oferowanych usług,
- Nie wszczęto wobec nich postępowania o ogłoszenie upadłości/ likwidacji oraz nie została ogłoszona wobec nich upadłość/ likwidacja.
Weryfikacja spełnienia warunków, o których mowa powyżej odbędzie się na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 niniejszego Zapytania ofertowego oraz załączników.
|
- Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest Anna Sykuła, tel. 77 487 42 43, adres e- mail: gops_pawlowiczki@k-k.pl
- Wszelką korespondencję kierowaną do Zamawiającego drogą elektroniczną dotyczącą niniejszego postępowania należy oznaczać: „OFERTA- PPK”.
|
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 45 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
|
- Wykonawca zobowiązany jest przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w Zapytaniu.
- Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego Zapytania ofertowego.
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- W Formularzu ofertowym Wykonawca podaje ceny w złotych polskich, z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.
- Wszelkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich.
- Cena przedstawiona w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
- Ofertę należy przygotować w języku polskim.
- Wszelkie poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane przez upoważnioną osobę.
- Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do jej podpisania zgodnie z zasadami reprezentacji z aktualnego wpisu do właściwych rejestrów/ ewidencji lub przez pełnomocnika/ pełnomocników zgodnie z zakresem załączonego pisemnego pełnomocnictwa. Jeżeli upoważnienie wynika z ogólnie dostępnych danych rejestrowych ( wpis KRS, CEIDG) wówczas należy załączyć dokument poświadczający umocowanie danej osoby/ osób do podpisania oferty.
- Zamawiający wymaga, aby oferta zawierała co najmniej:
|
Formularz ofertowy- załącznik nr 1 do Zapytania |
|
Pełnomocnictwo ( jeśli dotyczy) |
|
Wpis do ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju |
W przypadku gdy Wykonawcą jest zakład ubezpieczeń, do oferty należy dołączyć regulamin lokowania środków ubezpieczeniowego funduszu kapitałowego oraz ogólne warunki ubezpieczenia.
|
- Ofertę należy złożyć do 31 stycznia 2021r. do godziny 12.00 ( decyduje data i godzina wpływu do siedziby Zamawiającego).
- Dopuszcza się złożenie oferty:
- W formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Magnoliowa 3, 47-280 Pawłowiczki
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej ( jako skan podpisanej oferty i załączników) na adres: gops_pawlowiczki@k-k.pl
- W tytule wiadomości/ na kopercie proszę podać oznaczenie : „OFERTA- PPK”.
- Oferty otrzymane po terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
|
- Wyboru Zamawiający dokona na podstawie porównania i oceny przedstawionych ofert, w szczególności pod względem: warunków zarządzania środkami gromadzonymi w PPK, efektywności w zarządzaniu aktywami oraz posiadanego doświadczenia w zarządzaniu funduszami inwestycyjnymi lub funduszami emerytalnymi. Wyboru dokonuje się mając także na uwadze najlepiej rozumiany interes osób zatrudnionych.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyjaśniania treści złożonych ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji z wybranymi Wykonawcami.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do niedokonania wyboru żadnej ze złożonych ofert bez uzasadnienia i podania przyczyny. Zamawiający nie ponosi wobec Wykonawcy żadnej odpowiedzialności z tego tytułu, a Wykonawca zrzeka się dochodzenia w tym zakresie wszelkich roszczeń od Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez wyboru ofert, unieważnienia konkursu ofert i swobodnego wyboru oferty oraz odstąpienia od zawarcia umowy.
- Zamawiający jest uprawniony do swobodnego wyboru najkorzystniejszej oferty, która jest zgodna z wymaganiami Zamawiającego oraz jest zgodna z interesem Zamawiającego.
- W razie zaistnienia okoliczności powodujących, że zawarcie umowy lub jej wykonanie nie będzie leżeć w interesie Zamawiającego, Zamawiający ma prawo do odstąpienia od zawarcia umowy.
XII. Informacje o wykluczeniu |
- Z udziału w postępowaniu wyłączone są osoby, które powiązane są z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą.
- W celu wskazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy obowiązani są złożyć oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym w punkcie IV ppkt. 11.
- Wykonawcy, którzy nie wypełnią oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, zostaną odrzuceni z przyczyn formalnych.
|
- W niniejszym postępowaniu zostanie odrzucona oferta Wykonawcy, który:
- Złoży ofertę niezgodną z treścią niniejszego Zapytania,
- Nie spełnia warunków udziału w postepowaniu,
- Złoży ofertę po terminie składania ofert.
|
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej „RODO”, informuje, że:
- Administratorem zbieranych w toku postępowania w sprawie wyboru instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe ( dalej „Postępowanie”) danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Magnoliowa 3, 47-280 Pawłowiczki, dalej „GOPS Pawłowiczki”,
- Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można skontaktować się na pośrednictwem adresu e- mail: inspektor@kancelaria-odo.pl
- Zebrane dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z Postępowaniem, tj. wyborem oferty instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe,
- Odbiorami pozyskanych w toku Postępowania danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja Postępowania,
- Zebrane w toku Postępowania dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia wyboru oferty w Postępowaniu, a w przypadku danych osobowych pochodzących od Wykonawcy wybranego- przez okres obowiązywania zawartych z oferentem umów, chyba, że wcześniej ustanie potrzeba przetwarzania,
- Obowiązek podania danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, ale może być niezbędne do oceny oferty,
- W odniesieniu do danych osobowych pozyskanych w Postępowaniu decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie z art. 22 RODO,
- Osoba, której dane osobowe będą przetwarzane, posiada:
- Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych:
( Jeżeli wykonanie takiego obowiązku wymagać będzie niewspółmiernie dużego wysiłku, GOPS Pawłowiczki może żądać od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania.)
- Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych:
( skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku Postępowania ani zmianą postanowień zawartych w wyniku Postępowania umów oraz nie może naruszać sporządzonych w toku Postepowania dokumentów, w szczególności integralności protokołu oraz jego załączników.)
- Na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od GOPS Pawłowiczki ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO:
( prawo do ograniczenie przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia Postępowania. Od dnia zakończenia Postępowania, w przypadku gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumentacji Postępowania, GOPS Pawłowiczki nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.)
- Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna ona, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO,
- Osobie, której dane osobowe są przetwarzane nie przysługuje:
- W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- W przypadku udostępnienia GOPS Pawłowiczki przez Podmiot biorący udział w Postępowaniu, danych osobowych swoich pracowników, pełnomocników, członków zarządu, współpracowników, kontrahentów, dostawców, beneficjentów rzeczywistych lub innych osób, GOPS Pawłowiczki wnosi o poinformowanie tych osób o:
- Zakresie danych osobowych dotyczących tych osób a przekazywanych GOPS Pawłowiczki,
- Tym, że GOPS Pawłowiczki jest administratorem ich danych osobowych oraz że przetwarza ich dane osobowe na zasadach określonych powyżej,
- Tym , że Podmiot jest źródłem, od którego GOPS Pawłowiczki pozyska ich dane.
|
- W przypadku, gdy treść oferty oraz złożonych przez Wykonawcę dokumentów jest niepełna lub zawiera nieścisłości w stosunku do zakresu wymaganego w Zapytaniu, Zamawiający może, w uzasadnionych przypadkach, zwrócić się do Wykonawcy o uzupełnienie braków lub udzielenie wyjaśnień, w wyznaczonym terminie.
- Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą po dokonaniu oceny zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale XI.
- Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana za najkorzystniejszą będzie poinformowany o wyborze jego oferty.
- Umowy zostaną zawarte na wzorze Wykonawcy, z uwzględnieniem wymagań określonych w niniejszym Zapytaniu oraz na podstawie deklaracji Wykonawcy zawartych w złożonym Formularzu Ofertowym. We wzorze umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zapisu o 3 miesięcznym okresie wypowiedzenia umowy przez Strony ze skutkiem na koniec roku.
- W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postepowaniu uzyskał kolejną najwyższą ocenę.
- Umowę może podpisać w imieniu Wykonawcy osoba ( osoby) upoważniona/e do reprezentowania Wykonawcy.
|
Nr załącznika |
Nazwa załącznika |
1 |
Formularz oferty |
2 |
Wzór umowy o zarządzanie PPK |
3 |
Wzór umowy o prowadzenie PPK |
Anna Sykuła
Kierownik Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Pawłowiczkach